Oppimispelit

CONNEXT for inclusion hanke kehitti matalan kynnyksen pelillistä pedagogiikkaa vuosina 2018-21. 

CONNEXT-hankkeen kumppaneineen kehittämä pelillinen pedagogiikka hyödyntää helposti mukautettavia tehtäviä yksilöille tai ryhmille. CONNEXT:n ideoita voi soveltaa kätevästi esimerkiksi ammattioppilaitosten opettajien, nuorisotyöntekijöiden, liikunnan ohjaajien tai muiden nuorten parissa työskentelevien työhön. 

Vinkkejä pelillisen työotteen käyttöön ottoon löytyy Hurahda pelilliseen työotteeseen – julkaisusta (Theseus).  

Pelillisten tehtäväkokonaisuuksien teemoja ovat:

  • Orientointi ja ohjaus
  • Hyvinvointi ja elämänhallinnan tukeminen
  • Liikkumaan innostaminen

Kehitetyistä tehtäväkokonaisuuksista löytyy 17 esimerkkiä Metropolian nettijulkaisusta Ideoita pelillisyyteen hurahtaneille

CONNEXT:n pelillisissä tehtäväkokonaisuuksissa hyödynnetään valmiita pelialustoja, joilla voi kannustaa osallistujia tutkimaan ympäristöään asettamalla pelitehtävät kartalle ja hyödyntämällä GPS-paikannusta. Vaihtoehtoisesti tehtävät voi toteuttaa paikallaan samassa tilassa. 

Hankkeessa kehitetään pelillisyyttä myös kansainvälisessä yhteistyössä. Tervetuloa tutustumaan englanninkieliseen oppaaseen ja tehtäväkokonaisuuksiin, joista osa on vapaasti kaikkien käytettävissä.

Diamonds Pixabay Colin Behrens

Virtual Gamified Diamonds Seminar 26.8.

Are you interested in how gamification supporting learning and empowerment has developed over the past years?  What about how digital youth work has been done in Finland and how does…
Seppo pikapeli2

Poikkeustilaan avoimia pelejä nuorille

CONNEXT -hanke on poiminut ammattilaisille olemassa olevista peleistään pieniä tehtäväkokonaisuuksia, joilla voi kannustaa eristyksessä olevia nuoria liikuttamaan kehoaan ja virkistämään mieltään. Niihin voi tutustua kahdella tavalla: Staattisena pelinä ThingLink-alustalla. Tällöin…